Jotta voit asiakkaana tuntea olosi mahdollisimman turvalliseksi kun teet meiltä ostoksia olemme koonneet yhteen muutamia kohtia siitä mitä tapahtuu kun teet tilauksen kanssamme.

Tietoa Meistä

Muoviekspertti valmistaa ja myy muovikattoja kaikkialla Pohjoismaissa.
Halle System AB omistaa kaikki tuotteet ja tuotteiden nimet. 

Sähköposti

Voit aina ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse. Lähetä viestin: asiakaspalvelu@muoviekspertti.fi
Vastaamme arkisin 24 tunnin sisään.

Puhelin

Puhelinkeskuksemme on avoinna arkisin 09-12. 
Puh. 02 723 8009

Chatti

Chatti on avoinna arkisin 09-15.

Kun se on auki, sininen puhekupla ilmestyy näytön oikeaan alakulmaan. Napsauta kuplaa aloittaaksesi uuden keskustelun tai nähdäksesi aikaisemmat keskustelut kanssamme.

Osoite

Profilgatan 1
312 34 Laholm

Muoviekspertti / Plastexperten on osa Halle System AB.
Org. 556333-6204

Osto- ja toimitusehdot

Nämä ostoehdot koskevat verkkokaupasta www.muoviekspertti.fi (”Muoviekspertti”) tilattuja tuotteita. Tilauksen tekeminen edellyttää, että asiakas vahvistaa lukeneensa ja hyväksyneensä ehdot.

Sitova sopimus muodostuu, kun Plastexperten on vahvistanut tilauksesi. Sopimuksen osapuolia ovat asiakas ja Muoviekspertin omistaja, Halle Systems AB, organisaationumero 556333-6204, Profilgatan 1, 312 34 Laholm, Ruotsi.

Voit ottaa yhteyttä Muoviekspertin asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen, asiakaspalvelu@muoviekspertti.fi, ja soittamalla numeroon +358 2 723 8009.

Maksu

Plastexperten tarjoaa asiakkailleen erilaisia maksumenetelmiä yhteistyössä Klarna Bank AB:n (publ) (”Klarna”) kanssa. Klarna käsittelee kaikki maksut maksutavasta riippumatta. Voit valita laskun, osamaksun, korttimaksun tai suoraveloituksen. Klarna lähettää maksutiedot sähköpostilla samalla, kun tilauksesi lähetetään varastostamme.

Saat lisää tietoa ja Klarnan maksutapojen ehdot kokonaisuudessaan verkkokaupan maksuvaiheessa. Katso myös Klarnan verkkosivustot: Klarna Sverige, Klarna Danmark, Klarna Norge ja Klarna Suomi.

Tilauksen toimitus

Toimitusaika

Toimitusaika riippuu vuodenajasta ja toimitettavasta tavarasta. Kunkin tuotteen voimassa oleva toimitusaika ilmoitetaan, kun se lisätään ostoskoriin.

A. Tilausvahvistus lähetetään sähköpostiisi tilauksen yhteydessä.

B. Päivitetty toimitusaika ilmoitetaan maksuvaiheessa, ennen kuin vahvistat tilauksen.

C. Saat vahvistuksen sähköpostiisi, kun tuotteet lähetetään tehtaalta.

D. Kuljetusliike ilmoittaa toimituspäivän tekstiviestillä muutaman päivän kuluessa sen jälkeen, kun tuotteet on lähetetty tehtaalta.

Toimitusosoitetta ei voi muuttaa sen jälkeen, kun tilauksesi on lähetetty varastosta. Siksi on tärkeää, että tarkistat toimitusosoitteen ja puhelinnumeron ennen tilauksen vahvistamista.

Plastexperten käyttää tilauksesi toimitukseen luotettavaa kuljetusliikettä. Kuljetusliike ilmoittaa toimituksen ajankohdan tekstiviestillä tai sähköpostilla tilauksen yhteydessä annettujen yhteystietojen mukaisesti. Kuljetusliike ilmoittaa tavallisesti noin 3–4 tunnin saapumisajan aamu- tai iltapäivällä. Tilaukset toimitetaan päivän aikana arkipäivisin. Plastexperten ei voi vaikuttaa kuljetusliikkeen toimitusaikoihin tai ajopäiviin. Tietyissä osissa maata on mahdollista, että kuljetusliike tekee kotiinkuljetuksia vain tiettyinä viikonpäivinä.

Kaikki toimitukset kuljetetaan ajotietä pitkin tontin rajalle, ellei muuta ole ilmoitettu. Jos asut kerrostalossa, tavarat toimitetaan tarvittaessa talon etuovelle tai portille. Asiakkaana olet vastuussa tavaran siirtämisestä purkamispaikalta asuntoosi tai huoneistoosi.

Kuljettaja luovuttaa tilauksen sen nimetylle vastaanottajalle, jonka tulee esittää voimassa oleva henkilötodistus, ellei asiakkaan kanssa ole toisin sovittu. Jos tilaus luovutetaan muulle kuin tilauksen nimetylle vastaanottajalle, kyseisen henkilön on esitettävä sekä oma henkilötodistuksensa että tilauksen nimetyn vastaanottajan henkilötodistus.

Plastexperten ei anna kuljettajalle lupaa luovuttaa tilausta ilman voimassa olevan henkilötodistuksen esittämistä ja vastaanottajan kuittausta, ellei loppuasiakkaan kanssa ole toisin sovittu. Siksi asiakkaan vastuulla on varmistaa, että paikalla on henkilö tavaroiden vastaanottamista ja kuittaamista varten toimituksen saapuessa. Jos vastaanottaja ei ole paikalla, kun kuorma puretaan, siitä aiheutuneet kulut veloitetaan sinulta.

Vastaanotettavat tavarat on tarkistettava huolellisesti ennen toimituksen kuittausta. Jos pakkauksessa tai tavarassa on näkyviä vaurioita tai jos kollien lukumäärä poikkeaa sovitusta, niistä on lisättävä maininta rahtikirjaan ennen toimituksen kuittausta ja ilmoitettava asiakaspalveluun kohdan Kuljetuksessa vahingoittunut tavara. Vastaanottaja voi tarkistaa toimitukseen sisältyvien kollien lukumäärän osoitelapusta tai rahtikirjasta. 

Plastexperten tai kuljettaja ei vastaa pakkauksen ja kuormalavojen kuljettamisesta pois paikalta.

Nouto tehtaalta

Voit valita tavaroiden noudon Muoviekspertin tehtaalta osoitteesta Profilgatan 1, Laholm.

Jos haluat noutaa tavarat Laholmin tehtaalta, ota yhteyttä asiakaspalveluun tehtyäsi tilauksen ja sovi noutoaika. Yleensä tavarat ovat noudettavissa 1–4 työpäivän kuluessa tilauksen tekemisestä.

Toimitus saarille

Jos asiakas haluaa toimituksen saarelle, jolle ei ole siltayhteyttä, on asiakaspalvelun kanssa sovittava erityisistä toimitusehdoista. Jos erityisjärjestely ei onnistu, Plastexperten voi toimittaa lähetyksen vain manneralueella sijaitsevaan osoitteeseen. Asiakas vastaa siinä tapauksessa itse kuljetuksesta jäljellä olevan matkan osalta. Ilmoita toimituksesta saarelle tilauksen yhteydessä, koska tietyt tavarat on pakattava erityispakkauksiin tällaisia kuljetuksia varten. Jos sinulla on kysyttävää toimituksesta saarelle, saat lisää tietoa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tekemistä.

Nämä ehdot eivät kata toimitusta Gotlantiin. Gotlantiin tehdään tavallisia kotiinkuljetuksia tuotteiden toimitusehtojen mukaisesti. 

Toimitus nosturiautolla

Erityisen painavat tai suuret tavarat toimitetaan nosturiautolla.

Toimitus nosturiautolla edellyttää, että toimitusosoitteeseen kulkeva tie on käytettävissä, tarpeeksi kestävä ja nosturiautolle sopiva. Jos tienpohja ei sovellu nosturiautolle toimitusosoitteeseen asti, asiakkaan on järjestettävä kuljetus paikasta, johon nosturiauton on mahdollista purkaa tavarat. Plastexpertenin käyttämällä kuljetusliikkeellä on aina oikeus keskeyttää toimitus, jos tie katsotaan ajokelvottomaksi.

Jos et ole varma toimitusosoitteen saavutettavuudesta tai jos sinulla on kysyttävää toimituskustannuksista, saat lisää tietoa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tekemistä.

Nostoautolla tehtävän toimituksen toimitusaika voi olla tietyissä tapauksissa tavallista pidempi riippuen siitä, millaiseksi nostoauton mahdollisuus päästä toimitusosoitteeseen arvioidaan.

Osissa tehtävä toimitus

Isot tilaukset saatetaan toimittaa useassa osassa. Tavallisesti näin saattaa tapahtua, jos tilaukseen sisältyy useiden valmistajien tavaroita. Jos sinulla on kysyttävää osissa tehtävästä toimituksesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kuljetuksen aikana vahingoittuneet tavarat

Plastexperten vastaa kaikista kotiinkuljetuksen aikana aiheutuneista vaurioista. Jos huomaat toimituksen vastaanottamisen yhteydessä, että tavara tai sen pakkaus on vahingoittunut kuljetuksen aikana, ilmoita siitä kuljettajalle lisäämällä kommentti rahtikirjaan ennen toimituksen hyväksymistä. Ilmoita vauriosta myös asiakaspalveluumme.

Kuljetuksen aikana vaurioituneista tavaroista on ilmoitettava asiakaspalveluun seitsemän arkipäivän kuluessa toimituksen vastaanottamisesta. Siksi on tärkeää, että purat pakkauksen ja tarkistat tavaran huolellisesti heti toimituksen saavuttua. Pyydämme ilmoittamaan vahinkoilmoituksen yhteydessä tilausnumeron, kuvailemaan vaurion lyhyesti ja lisäämään valokuvia vaurioituneesta tavarasta. Kuvat tulisi ottaa eri kuvakulmista, jos mahdollista. Säästä pakkaus, kunnes asia on käsitelty. Älä varaa työntekijöitä, ennen kuin olet tarkistanut, että oikeat tavarat on toimitettu ja että kuljetuksen aikana ei ole syntynyt vaurioita.

Kuljetuksen aikana vahingoittuneita tavaroita ei saa asentaa.

Tomituksen viivästyminen

Jos Plastexperten ei voi toimittaa tilausta sovitussa ajassa, saat ilmoituksen viivästyksen syystä ja toimituksen uudesta ajankohdasta. Jos toimitus viivästyy merkittävästi, sinulla on oikeus peruuttaa ostos veloituksetta. Jos tilaus on lähetetty tehtaalta ilmoitetun toimitusajan puitteissa, mutta kuljetusliike laiminlyö tilauksen toimituksen, Plastexperten ei korvaa tällaisen toimituksen viivästymiseen liittyviä kustannuksia.

Plastexperten ei vastaa ennakoimattomien tapahtumien aiheuttamista viivästyksistä, jotka eivät ole sen hallittavissa (nk. force majeure ‑tilanteet, kuten sota, luonnonmullistus, lakko tai tulipalo). 

Toimitukset Suomen ulkopuolelle

Muoviekspertti käsittelee ja toimittaa vain Suomeen lähetettäviä tilauksia. Tietoa muiden Pohjoismaiden toimituksista on seuraavissa verkkosivustoissa:

Plastexperten Danmark: plastdirekt.dk
Plastexperten Norge: plastexperten.no
Plastexperten Sverige: plastexperten.se

Reklamaatiot & peruuttamisoikeus

Peruuttamisoikeus

Muoviekspertin ostoksiin sovelletaan Ruotsin lakia (2005:59) etäsopimuksista ja muualla kuin elinkeinonharjoittajan toimitiloissa tehdyistä sopimuksista, mikä tarkoittaa, että asiakkaalla on oikeus peruuttaa tekemänsä ostos 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta syytä ilmoittamatta. Jos tilaus koskee useita tavaroita tai tavaraa, joka koostuu monesta osasta, peruuttamisaika alkaa päivästä, jolloin viimeinen tavara tai vastaavasti viimeinen osa on vastaanotettu.

Peruuttamisaika ei kuitenkaan koske (verkkosivustossa erikseen nimettyjä) tuotettuja tavaroita, joilla tarkoitetaan asiakkaan toivomusten mukaan valmistettuja tavaroita (kuten mittojen mukaan valmistetuttuja liukuosia tai muovikattoja).

Jos haluat vedota peruuttamisoikeuteen, ilmoita siitä asiakaspalveluumme sähköpostitse 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Voit myös käyttää Ruotsin kuluttajaviraston (Konsumentverket) julkaisemaa peruuttamisoikeuden vakiolomaketta. https://dokument.halle.se/angerblankett-konsumentverket

Tavara on toimitettava Muoviekspertille alkuperäisessä pakkauksessaan tai sitä vastaavassa pakkauksessa 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut asiakaspalveluumme, että haluat peruuttaa ostoksen. Asiakkaana vastaat tavaran palautuskustannuksista.

Jos haluat palauttaa tilauksesi, ilmoita siitä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@muoviekspertti.fi

Mainitse seuraavat tärkeät tiedot:

  • Tilausnumero
  • Tavaran nykyinen kunto – sekä pakkauksen että tuotteen osalta.
  • Kuvien liittämistä suositellaan.
  • Osoite, johon palautusrahtikirjat lähetetään. Jos osoitetta ei anneta, palautusaineisto lähetetään tilausosoitteeseen.

Palautuksen lähetyskulut

Tuoteryhmä Rahtikustannukset
Muovikatto, aaltolevy 25 % tilauksen arvosta sisältäen rahtikustannukset. 
Muovikatto, kennomuovi  15 % tilauksen arvosta sisältäen rahtikustannukset.
Terassielementit 10 % tilauksen arvosta sisältäen rahtikustannukset.
Liimapuurungot 25 % tilauksen arvosta sisältäen rahtikustannukset.

Kun Muoviekspertti on vastaanottanut ilmoituksesi siitä, että haluat peruuttaa sopimuksen, Muoviekspertti palauttaa tavarasta suorittamasi maksun ja mahdolliset toimituskustannukset viipymättä viimeistään 14 päivää peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Muovieksperttillä on kuitenkin oikeus pidättäytyä maksun palautuksesta, kunnes olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin. Muoviekspertti käyttää samaa maksutapaa, jolla maksoit ostoksesi, ellei muuta ole sovittu. Jos tavaraa ei ole maksettu, suosittelemme, että ilmoitat palautuksesta Klarnalle, jotta vältetään mahdollinen muistutusmaksu ajalta, joka kuluu palautusilmoituksen saapumiseen Muovieksperttille ja sen käsittelyyn.

Maksun palautus ilman hinnanalennusta edellyttää, että palautettu tavara on ehjä ja että sen pakkaus on vahingoittumaton. Saat tietenkin avata ja tarkistaa tavaran ennen sen mahdollista palautusta. Tarkistus on kuitenkin suoritettava varovaisesti ja vain siinä määrin kuin on välttämätöntä. Jos tavaraa on käsitelty enemmän kuin on välttämätöntä sen toiminnan tai ominaisuuksien selvittämiseksi, Muovieksperttillä on oikeus alentaa palautettavaa maksua tavaran arvon alentumista vastaavan summan verran. 

Reklamaatio

Kuluttajansuojalaki antaa sinulle reklamaatio-oikeuden kolmeksi vuodeksi, jos tavara on virheellinen toimitettaessa. Jos haluat tehdä reklamaation, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian virheen havaitsemisesta. Reklamaatio on tehtävä kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta, jotta se on voimassa. Kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta tehty reklamaatio katsotaan aina kohtuullisessa ajassa tehdyksi.

Jos haluat tehdä reklamaation tavarasta, ilmoita siitä sähköpostilla asiakaspalveluumme. Jotta voimme käsitellä reklamaatiosi mahdollisimman sujuvasti, pyydämme ilmoittamaan tilausnumeron, kuvailemaan ongelman lyhyesti ja lisäämään mielellään eri kuvakulmista otettuja valokuvia, joista virhe tai vaurio näkyy selkeästi. Käsittelemme reklamaation, kun palautettu tavara on saapunut.

Jos tavara osoittautuu virheelliseksi, Muoviekspertti sitoutuu ensisijaisesti vaihtamaan tai korjaamaan virheellisen tavaran ja toissijaisesti palauttamaan vastaavan maksusuorituksen. Muoviekspertti vastaa hyväksytyn reklamaation palautuskustannuksista.

Tvist

Riidat tulisi ratkaista ensisijaisesti sopimalla asiakaspalvelumme kanssa. Jos et ole tyytyväinen asiasi käsittelyyn, suosittelemme kääntymään Allmänna reklamationsnämnden puoleen. Muoviekspertti noudattaa riitatapauksissa aina kuluttajariitalautakunnan suosituksia.

Voit käyttää myös eurooppalaista verkkovälitteistä riidanratkaisua: ec.europa.eu/odr.

Personuppgifter

Verkkokauppamme asiakkaiden tietoturva on meille tärkeää. Lue lisää siitä, kuinka käsittelemme ja suojaamme henkilötietoja:                      https://dokument.halle.se/halle-integritetspolicy